Yaşadığınız bölgelerde bulunan bayiler aracılığıyla Motolux motosikletlerini satın alabilirsiniz. Fabrikadan satışımız bulunmamaktadır. Bayi listesine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Elektrikli ve benzinli olmak üzere bütün motosikletlerimizin garanti süresi 2 yıldır.
Benzinli motosikletlerimizde 30.000km garanti sınırlandırması bulunmaktadır.
www.motolux.com.tr adresinden Satış ve Servis sekmesine tıklayarak harita üzerinde yaşadığınız bölge servislerine ulaşabilirsiniz.
Fabrikadan yedek parça satışımız bulunmamaktadır. Yedek parça satışlarımızı yetkili servisler üzerinden talep edebilirsiniz.
0850 450 88 82 numaralı çağrı merkezi hattımızdan Pazartesi - Cuma günleri arası saat 08:00-18:00 arası Cumartesi günleri 08:00-12:00 arası ulaşım sağlayabilirsiniz.
Aynı zamanda;
Instagram kullanıcı adımız: motoluxturkiye
Link: https://www.instagram.com/motoluxturkiye/
Facebook: Motolux
Link: https://www.facebook.com/motoluxmotor/
Sosyal medya kanallarımız aracılığıyla bizlere şikayet ve önerilerinizi iletebilirsiniz.
Motosiklet kullanımı için kesinlikle sürüş eğitimleri alınması hayat kurtarır. Özellikle büyük kentlerde yaşayanların daha fazla ders alarak trafikteki hatalara ve tehlikelere karşı nasıl davranacaklarını çok iyi öğrenmeleri gerekmektedir.
İlk defa iki tekerlekli motorlu bir araç kullanacaksanız 50 cc 125 cc 150 cc Scooter, motosiklet veya düşük wattlı Elektrikli modeller ile başlayabilirsiniz.
En küçük cc'den En yüksek cc'ye kadar En küçük Scooterdan En büyük modellere kadar ekipman kullanmalısınız. Unutmayın KASK ve diğer EKİPMANLAR hayat kurtarır.
Araç üzerinde modifikasyon yapılması özellikle Motor Hacmi Yükseltme işlemleri veya orijinal parçaların değiştirilmesi, güvenliğin ve yasaların ihlaline sebebiyet verebilir. Dolayısı ile araç üzerinde yasal düzenlemelere uygun olmayan hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
ECU (Engine Control Unit): Motor Kontrol Ünitesi’dir. Boyutları bir oto teybinden daha küçük olan bu cihaz, birden fazla mikro bilgisayar içermekte ve motorun değişen koşullarda en verimi şekilde yönetimini sağlamaktadır. EFI (Electronic Fuel Injection): Elektronik yakıt püskürtme sistemini ifade etmektedir.
ABS (Anti-Lock Braking System): Kilitleme karşıtı fren sistemi olarak bilinmektedir. Fren sisteminin ana amacı frenleme yapıldığında lastiğin kilitlenerek kaymasını engellemektir. Frenleme esnasında dişi sıkan balatalarda ki baskıyı azaltarak lastiğin dönmesine imkan vermektedir. Bu baskıyı çok kontrollü bir şekilde yapmaktadır. Siz normal bir motosiklette fren yaptığınızda lastiğiniz kilitlenirse yol tutuşu sağlamak için frenleri ya komple bırakır tekrar sıkarsınız ya da gevşetir tekrar sıkarsınız. İşte bu sistem bunu sizin yerinize sizin yapabileceğinizden kat be kat hızlı bir şekilde (saniyede ortalama 10 veya 20 defa) yapabilir. Motosiklette abs fren temel amacı ani bir fren yapılmasında sürücünün kontrolünü kaybetmesine olanak vermemektir. Yanlış bilinen kısım ise fren mesafesini azalttığının düşünülmesidir. İlk amaç sürücünün kısa sürede direksiyon hakimiyetine dönerek yavaşlamasını sağlamaktır. Motorun manevra ve durma yeteneğini arttırabilen bir frenleme sistemidir. Her tekerin yanında dönme hızını algılayan ve kilitlemek üzere olduğunu algılayan sensörler bulunmaktadır. Buradan aldığı sinyalleri tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol kısmına yönlendirir. Buda tekerlere kontrollü baskı yaparak kilitlenmesini önler. Arazi koşullarında kullanılması tavsiye edilmemektedir. Buz, çamur gibi zorlu koşullarda fren mesafesini uzatabilir. Bu uzamanın yanında güvenli bir duruş sağlar.
CBS (Combined Braking System): CBS motosiklet kombine fren sistemidir. Japon teknolojisi öncülüğünde geliştirilen bir sistem olan cbs 70/30 prensibinde çalışır. Bu prensibe göre Örnek olarak ön freni sıktığınızda fren basıncı %70 ön ve %30 arka olarak sistem tarafından dağıtılır. Arka frene basarsanız da tam tersi olarak %70 arka ve %30 ön olarak dağılım sağlanarak dengeli bir duruş amaçlanır. Sistemin ana çalışma prensibi bu şekildedir. Tek teker için frenleme yapıldığında bu oranlarda dağılım sağlayarak dengeli bir duruş olmasını sağlamaktadır. Bu özellikler yeni başlayan sürücüler veya fren kullanım konusunda tek fren kullanan sürücüler için oldukça idealdir. Nedeni ise dengeli bir biçimde durmayı sağlamaktadır. Motosiklet kombine fren yapısının olması sürücüyü daha güvenli hissettirecektir. Tek fren kullanan motosiklet sürücüleri için idealdir. Deneyimli sürücüler için alışması biraz zor olabilmektedir. Bunun nedeni ise deneyimli olan sürücülerin kendilerinin yapmak istedikleri hareketi sistemin kendi kendine yapmış olması olacaktır.
TCS (Traction Control System), araçlardaki çekiş kaybını ve buna bağlı patinajı önleme amacıyla geliştirilmiş bir destek sistemidir. Motor torkunun yol koşullarına uymaması gibi durumlarla birlikte etkinleşir ve ABS ile ortak çalışır.
Motosiklet ehliyeti A, A1, A2 ve M olmak üzere dört farklı kategoriden oluşuyor.
•İki, üç ve dört tekerlekli motorlu bisikletleri (moped) kullanacakların M sınıfı ehliyete sahip olması gerekmektedir.
•Silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacakların A1 sınıfı ehliyete sahip olması gerekmektedir.
•Gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacakların A2 sınıfı ehliyete sahip olmaları gerekmektedir.
•Sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletleri kullanacakların A sınıfı ehliyete sahip olmaları gerekmektedir.